Rettigheter og vilkår for Gastronaut webshop


Punktene som er listet under er gjeldene for PRIVATKUNDER som handler i vår webshop.

Priser

Alle priser i nettbutikken er inkl. moms. Vi tar forbehold om prisendringer grunnet valutakurser eller prisendring fra våre leverandører. 
Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Gastronauts side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan Gastronaut ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

Leveringstid
Vi sender varen innen 2-3 arbeidsdager så lenge varene er på lager. Hvis estimert leveringstid er lengere enn 1 uke vil du bli kontaktet og informert om dette. Restordre ettersendes dersom det er lang leveringstid fra leverandør.

Forsendelse
Vanlig forsendelse er med Postens servicepakke (Hentes på postkontor) Større varer sendes med fraktselskap. Fraktmuligheter og kostnad for disse vil være synlig i din handlekurv.
*Ved levering av fraktselskap må kunde være hjemme for å motta levering. Dette skjer mellom 08.00 og 16.00 (Avtales med fraktselskap).

Betalingsbetingelser
All betaling skjer gjennom DIBS. Der kan du velge mellom kortbetaling Visa eller Mastercard. 

Skade ved transport
Mottar du varer med skade må̊ dette meldes fra til transportøren umiddelbart. Hvis emballasjen er skadd kan det være lurt å ta bilde av dette. Gjør merknad på̊ fraktbrevet eller på̊ Postens skjema, og meld skaden til oss.

Reklamasjon
Dersom du mottar en vare som er defekt har du full returrett. Retten til reklamasjon følger kjøpslovens frister. Ved reklamasjon dekker vi alle dine fraktutlegg. Vi ønsker fornøyde kunder – så ikke nøl med å gi oss beskjed dersom du ønsker å reklamere på̊ en vare.

Angrerett
Du har alltid 14 dagers angrefrist ved kjøp på̊ nett (Gjelder ikke matvarer). Kjøper må̊ dekke returporto, og vil få full refusjon for returnerte varer. Dette forutsetter at varene returneres i fullgod stand og i original emballasje. Husk å sende med angrerettskjema og oppgi kontonr. For tilbakeføring. *Retur kan ikke sendes i oppkrav

Pakker som ikke hentes
Dersom du velger å ikke hente ut pakken må̊ du gi oss melding, samt sørge for å betale returporto. Pakker som kommer i retur uavhentet uten beskjed påfører deg kostnader i form av porto og returgebyr.

Hjelp oss å bli enda bedre
Vi vil gjøre vårt beste for at du skal bli en fornøyd kunde. Har du spørsmål/kommentarer til vår webshop eller våre produkter så kontakt oss gjerne på telefon eller via. Kontaktskjema på nettsiden

--

Force majeur
Er Gastronaut forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Gastronaut fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Tvister og lovvalg
Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som angår der i omtalte og der av følgende rettsforhold hører inn under de ordinære domstoler, med Sandefjord tingrett som verneting.